Chengdu 成都 Csengdu A város, ahol az Óriáspanda Tenyésztési Kutatóközpont található. :) Sichuan fővárosa, több mint 2000 esztendős. Ming szerint úgy ötmilliós, a könyv szerint 3,2, külvárosaival együtt pedig 10,2 millió lakosa van (ez 2006-os adat).

Dali 大理 Táli Ming azt mondta, hogy Kunming helyett menjünk inkább Daliba és Lijiangba, mert azok mennyivel érdekesebbek, aztán leöntötte teával az útikönyvet. :)

Dian Chi 滇池 Tien Csö Nagy tó, Kunmingtól délnyugatra. Pontosabban Yunnan tartomány legnagyobb tava. Ködben valóban nem látni a végét, még libegőről sem.

Duxiu Feng  独秀峰 Túsziu Feng A „300 lépcsős” Magányos Szépség-szirt Guilinben. Szép kilátás, borsos áron. Biztosak vagyunk benne, hogy nincs 150 méter magas. ;)

Emei Shan 峨眉山 Emei Sán A hegylánc, ami Chengdutól 160km-re, Leshantól alig egy köpésre fekszik. A csúcsáról állítólag árnyékot vethetünk a felhőkre. Mégsem jártunk az Emei Shannál, mert három hét kevés. :(

Fubo Shan 伏波山 Fubo Sán Hegy, felújítás alatt. :)

Fuli   Fúli Település a Li Jiang mellett. Nem kötöttünk ki.

Fuzhou lu 福州路 Fúdzsó Lú A Nanjinggal párhuzamos, a Hubei-re merőleges utca Shanghaiban, ahol a Forever Young található, de tényleg. :)

Guilin 桂林 Kujlin „Oszmantuszfa liget”, turistáknak való város a Li Jiang hömpölye mellett, kellemes kávézókkal, teázókkal. S persze remek kiindulópont a cukorsüveg hegyekhez meg a rizsföldekhez.

Hangzhou 杭州 Hángdzsó Szép tó, meghitt környék, szörnyű buszok. Itt kellett rádöbbennünk, mi is az a VIZUÁLIMPAKT. Amúgy, ha igaz, négymillós város. Egy pékségben mindenesetre kiröhögtek, amikor mondtuk, hogy Budapesten mennyien laknak. :) Ja, és mostantól arról híres, hogy itt van a Móka Kávézó.

Hongkong 香港 Sziángkháng Hongkongot szeretjük!

Huang
Luo Yao
黄洛瑶 Huáng
Luo Jáo
Aprócska rizsföldes falu, Guilintől nem messze, ahol sokkal inkább a turizmusból élnek, mint a rizsből.

Kunming 昆明 Kunming Legalább négymilliós város, 2000 méterrel a tengerszint felett. Jóféle (pl. vörösrézből épített) templomokkal és érdekes turista útvonalakkal a Dian Chi mellett magasodó hegyeken.

Leshan 乐山 Lesán Leshanban csüccsent le a(z ülve) 71 méter magas Buddha (Maitréya, kínaiul: 大佛 azaz Tá Fó), hogy a Dadu He és Min He találkozását szemlélje szigorkodva, hogy a folyók ne rosszalkodjanak annyit. Ő a világ legeslegnagyobb sziklába vésett szobra, és remek a fényképarca. :) A Buddha-park pedig szó szerint mesébe illő.

Li Jiang 漓江 Lí Tyiáng Ez a folyó tud élni: körbevette magát cukorsüveg hegyekkel. Guilin és Yangshou közt tobzódnak is rajta a sétahajók.

Lijiang 丽江 Lítyiáng Daliba sem jutottunk el, Lijiang is kimaradt. Mindkettő menet közben került az útitervbe, hogy aztán sóhajtozhassunk, amikor mégsem járunk arra.

Longmen 龙门 Longmen Sárkánykapu. (A kínaiak amúgy is mindent így hívnak.)

Hubei lu  湖北路 Hupéj Lú Utca Shanghaiban. Itt szálltunk meg először (TREX: mert 2005-ben is az Emperor Hotelben laktam). De nem is ezért került a szószedetbe, hanem azért, mert van itt egy remek táskás! :)

Manabe 真锅 Dzsenguo Kávézó hálózat Shanghaiban.

Nanjing lu 南京路 Nántying Lú A Váci utca eredetije Shanghaiban.

Osmanthus 桂花 Kuihuá Olajfaféle. Virágának szirmait keverik teába, főzik levesbe, készítenek belőle likőrt és lekvárt, sütik sütibe és mindenféle gombócba, kásába. Amúgy Hangzhou város és az alázatosság jelképe. Bár nem találtuk alázatosnak, követett minket sokfelé és csukafejessel támadt ránk sűrű illatával: bele is tántorodtunk, kis híján le is terített minket. ;D

Pudong 浦东 Putong A placc, ahol az Oriental Pearl ácsorog.

Shanghai 上海 Sángháj Nos, ha nem lenne egyértelmű: Kína a fényszennyezés őshazája. Erre jó példa Hagzhou, Guilin vagy mondjuk Chengdu, de a legjobb példa akkor is Shanghai.

Shilin 石林 Sölin Kőerdő, ahol a kínai turisták sokan vannak és veszélyesen élnek, Kunmingtól 125 kilométerre.

Shenzhen 深圳 Sendzsen Először ide repültünk volna, ha elmentünk volna Hongkongba. De nem mentünk. :(

Sichuan 四川 Szecsuán A csípős kaja, a pandák és az óriás Buddha tartománya.

Suzhou 苏州 Szudzsó A meglepetés város, az ősi város, s mint végtére kiderült: Stupid Dog lakhelye. Tapasztalataink szerint idő- és dimenziókapuk hálózzák be véletlenszerűen és sok a fizetett statiszta. :D A könyv szerint „Kelet Velencéje”, de erről a kínaiak szemlátomást nem tudnak.

Xiamen 厦门 Sziámen Hiába hurcoltuk magunkkal a fürdőruhát, mert Xiamenben nem jártunk.

Xi'an 西安 Szíán Shaanxi tartomány fővárosa, amely 1100 éven és 13 császári dinasztián át volt Kína fővárosa. Manapság az agyagkatonákról nevezetes.

Yangshuo 阳朔 Jángsuó Kisváros a Li Jiang nyugati partján, félkörívben meredek hegyek ölelik körül. Mondhatni, ronda házak csodaszép helyen. Több mint hangulatos, főleg feldíszítve.

Yuan Jüen CNY. Körülbelül 33 Forint volt akkor.

Yuanmou 元谋 Jüenmou A kanyonos hely, amit Kunmingban néztünk ki, de aztán lemondtunk róla, mert bitang messze volt. Ide, ahogyan az Emei Shanhoz is, mindenképp el szeretnénk még jutni.

Yunnan 云南 Jünnán Ez is egy tartomány és itt is csípős a kaja, mint Sichuanban. :)

Szerző: vizualimpakt  2010.11.07. 04:20 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.